01/14/2008

w3m for Angstrom

Today I spend some time to build w3m, the console web browser.

It is a proof of concept that CodeSourcery's pre-build ARM tool chain can be used for Angstrom development. Of cource we can follow the OpenEmbedded bitbake way though, it would be nice to have a toolchain for quick hack.

There are some tries and errors, I get w3m work on my Angstrom Zaurus.

w3m1.png      w3m2.png      w3m3.png

Just in case, somebody may look for executables, I uploaded the binary tarballs on this blog. I guess any Angstrom Zaurus can execute this image.

o arm-w3m.tar.gz
o arm-libgc.tar.gz

Copy both of them and unzip on your Angstrom Zaurus.
$ mkdir w3m
$ cd w3m
$ tar zxvf ../arm-w3m.tar.gz
$ cd /usr/lib
$ tar zxvf /home/root/arm-libgc.tar.gz
$ cd ~/w3m
$ LANG=c ./w3m http://hogehoge

Don't ask me why inline images are not displayed. I'm the first person who wants to know why. Maybe I forget to configure w3mimgdisplay to grab the frame buffer.

Anyway it is a proof of concept for CodeSourcery's toolchain.

I'll post another article in a couple of days how I built w3m and Boehm GC with CodeSourcery's toolchain.

Cheers,

というわけで、w3mをビルドしてみました。 CodeSourceryのツールチェーンは使えるのかしら?という素朴な疑問を解消するために。arm-w3m.tar.gzとarm-libgc.tar.gzを落として、上の囲みのように展開すれば動くと思います。

ただし、絵がでません。たぶんフレームバッファをw3mimgdisplayが掴むように設定し忘れたんだと思う。

日本語が表示できないのは、もちろん仕様です。

ビルド手順はそのうち書きます。疲れた。orz
posted by 安藤恐竜 at 20:20 | Comment(0) | TrackBack(0) | 日記
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